E.Leclerc działa na Polskim rynku od 1995, gdy otwarto pierwszy sklep pod szyldem marki, na warszawskim Ursynowie. Obecnie grupę tworzy 50 sklepów znajdujących się w 44 miastach na terenie 15 województw, które zatrudniają ponad 5000 pracowników. Należą do nich hipermarkety, supermarkety, centra handlowe oraz placówki w formacie Express. E.Leclerc to także 11 sklepów internetowych. Dzięki łączeniu kilku formatów i szerokiej ofercie produktów, odpowiadamy na różnorodne potrzeby naszych klientów.

Opieramy swoje działania na trzech filarach: rozwijanie sklepów już istniejących, zrzeszanie niezależnych partnerów oraz zewnętrzny rozwój.

Siła ruchu

Otwierając swój pierwszy sklep w 1949 r., Edouard Leclerc miał jeden cel – dostarczać Klientom produkty w jak najniższych cenach. Z myślą o tym, wypracował on metodę zakupu artykułów bezpośrednio u producentów. Filozofia działania była więc prosta – kupować taniej, by sprzedawać taniej. Pomysł ten okazał się sukcesem i stał się główną ideą powstającego Ruchu E.Leclerc. Grupa w Polsce działa według tej samej filozofii, która od lat sprawdza się również w Europie.

E.Leclerc wiem, że kupuję najtaniej.

Blisko regionów

E.Leclerc to grupa niezależnych przedsiębiorców, którzy w sposób autonomiczny zarządzają własnymi firmami. Dzięki temu, prowadzone przez nich sklepy łatwiej i szybciej reagują na potrzeby lokalnych rynków, przystosowują się do wymagań klientów oraz efektywnie uczestniczą w życiu społeczności i wspieraniu rozwoju regionów.

Na wzór francuski, E.Leclerc w Polsce korzysta z usług mniejszych dostawców, wspierając tym samym krajową i regionalną gospodarkę. W 2017 roku, na zlecenie E.Leclerc Polska przeprowadzono badanie „Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej”. Była to część cyklicznej akcji „Nasze Regiony Mają Talent” promującej produkty pochodzące od lokalnych dostawców.

Sklepy E.Leclerc aktywnie włączają się w życie społeczne i kulturalne regionów, m.in. poprzez sponsoring drużyn sportowych, finansowanie lokalnych stowarzyszeń, akcje charytatywne czy pomoc w organizacji przedsięwzięć kulturalnych.

E. Leclerc w Europie

Pierwszy sklep E.Leclerc otwarto w 1949 r. we francuskim Landernau.

W 1992 roku wykrystalizowała się struktura E.Leclerc we Francji.
Grupa zorganizowana została na podstawie 16 spółdzielni regionalnych.

W tym samym roku został otwarty pierwszy sklep poza granicami macierzystego kraju –
w Pampelunie, w Hiszpanii.

W 1995 r. funkcjonowały już 3 hiszpańskie sklepy E.Leclerc,
przekroczona została również granica dwóch kolejnych państw – Portugalii oraz Polski.

Obecnie pod szyldem marki działa ponad XX sklepów
we Francji, Polsce, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Słowenii i Andorze.

Otwierając się na Europę, grupa nadal pamiętała o swoich Klientach.
W 1996 r., w ramach współpracy z Komisją Europejską,
centra E.Leclerc przedstawiły konsumentom nową walutę – Euro.

Rok później, chcąc przedstawić produkty najwyższej jakości, E.Leclerc utworzył
Wiodącą Markę,
która objęła swoim logiem ponad 800 sprzedawanych produktów.